Vznik a historie House music
Dělat takovou hudbu dovolili až průkopníci analogových syntetizátorů, kteří dovolili house music svou existenci. Průkopníci house music byla známá skladbička I feel love od Donny summer, která byla poté jednou z prvních tanečních kousků vůbec. House music se ale také objevil ve filmech BBC se zvukovou stopou k populárnímu televiznímu seriálu Doktor, který rozhýbal celou generaci nejen techno a house music. To se stalo už počátkem 70tých let. Později přišla tzv ranná elektronická scéna v podání Pink Floyd, Soft Machine, Amon Duul, Crazy World a další. Byl to žánr podobný "kosmické muzice" která se začala vytvářet v Německu. V roce 1977 byl velký příliv disco hudby na americký kontinent. Následuje velká popularita filmu Horečka sobotní noci a její doprovázející zvukové nahrávky. Když se zaplnili menší disko kluby, tak se vše přesunulo do větších měst. Klub Paradise Garage co hrál tuhle muziku se otevřel v New Yorku v lednu 1978 - uváděl djs talenty jako Lerry Levan. Studio 54, další New Yorský klub byl neuvěřitelně populární. Hráli hitovky jako Diana Ross, Chic, Gloria Gaynor, Kool and the Gang, Donna Summer nebo hit od Larryho Levana - I got my mind made up. Od roku 1979 se ale disco music vracela do menších klubů jako už dříve zmíněných Warehouse v Chicagu. Ten se otevřel v roce 1977 na Jefferson street v Chicago. Hrál klíčovou roli ve vývoji house music. Rezidentní dj byl Frankie Knuckles. Klub byl brán jako diskotéka, ale omezený počet nahrávek znamenal, že dj, který v něm hrál musel tvořit. Nové míchací schopnosti vytvořil v mixu Hot mix 5 na WBMX. Navzdory novému stylu byla hudba stále diskotéková až do začátku 80tých let, kdy byly vynalezeny první přístroje na house music. Disko tracky se mohly nyní dostat do house remixů. V anglickém Sheffieldu je skupina Cabaret Voltaire považována jako průkopnicí house music. Nějaké nahrávky od The Clash byly také v podobném stylu. Chicago - Od začátku do konce let 80tých V roce 1983 se v Chicagu otevřel Music box club. Vlastnil ho Robert Williams a rezidentní dj byl Ron Hardy. Klub byl charakterizován jako klub, kde byla přímo masivní hlasitá hudba. Klub také hrál širší výběr hudby než diskotéka. Dobře byli přijaty skupiny jako Kraftwerk a Blondie. Tyto melodie byly prvními průkopníky house music. Hitovka která je chronologicky první byla od Jamie Principle a Frankieho Knucklese - Your love. Nevyšla ale na nahrávce. Druhá je od Jesse Saunderse, která v roce 1985 na vinylu vyšla. Na těchto nahrávkách se už podepsal Chip E s jeho nahrávací společností Jack Trax, který definoval žánr s těmito rytmy, samply a využívanýmy technologiemy. Do roku 1985 house music ovládal především kluby v Chicagu a na rádiu, které tuhle hudbu hrálo na frekvenci 102,7 s názvem WBMX a rezidentním dj teamem - The Hot mix 5. Jakmile bylo nahrávek hodně, hudební kompakty začaly postupně slevňovat. Dva labely ovládali house scénu v Chicagu. - Dj International record vlastněný Rockym Jonem a Trax Records vlastněný Larry Shermanem. Hodně budoucích hvězd u těchto společností podepsali své kontrakty. Trax se stal dominantním house labelem, který vydal mnoho klasických nahrávek - např. od Adonis - No way black, Larryho Heardse - Can you feel it a tzv. první house hymnu v roce 1986 - Move your body od Marshalla Jeffersona. Steve "silk" Hurley se stal prvním house umělcem, který se vyšplhal na číslo jedna v UK chart v roce 1987 s Jack your body. Tento a další tracky jako Music is the key a Love cant turn around ho pomáhaly se přestěhovat do jeho rodiště - United Kingdom. Acid house a Hip house scéna byla ovládána producenty Tyree Cooper, Mr Lee, Fast Eddie, Kool rock steady a Ralphi Rosario na konci 80tých let. The Detroit Connection - Dekáda 80tých let Hudební forma se tvořila ve stejnou dobu i v Detroitu, stala se známou jako Detroit techno. Významnější vliv na Detroit techno měl radiový program, který běžel v půli 70tých let až do roku 1980 s legendárním djjem The Electrifying Mojo. Hudbu těžce ovlivnili evropští Kraftwerk, nebo Art of Noise. Brzy také bboy hip hop (Man Parrish, Soul sonic Force) a Italo disco (Doctors Cat, Ris, Klein M.B.O.). KMS records label následoval vydání hitů v roce 1986 od Blake Baxter - When we used to play /Work your body, v roce 1987 - Bounce your body to the box a Force Field. V roce 1988 se house music začala stávat více komerční. Skupina Kevina Saundersona uvolnila hit Big Fun v roce 1988 a hit Good life, který posléze zvedl poptávku po Virgin records. V roce 1989 ale radio KMS spustilo pořad Rock to the beat, který zvedl novou vlnu v Chicagu. Největší hit v house music měl tké Derrick "Mayday" May jako Rythim is rythims, Strings of life a další. Britské připojení k house music - roky jako 1980 až 1990 V Británii se stával house oblíbenějším hudebním stylem kolem "léta lásky" v roce 1988. House se objevil v UK skoro ve stejné době jak v Chicagu. Postupně se dostal do celé Anglie díky Factory records the Hacienda v Manchestru a byl klíčem k anglickým dnce klubům. Vznikl klub Northern Soul ale až do roku 1986 byl finančně propadlý. Když ale začali hrát djs jako Pickering, Park a Da Silva house music, návštěvnost vzrůstala. Konalo se poté také několik djs night a street parties .House byl posílen hitovkou od Joe Smooth - Promised land. První anglická house nahrávka vznikla v roce 1986 - Carino od T-Coy. Evropané začali zahrnovat hity house music a zaplnili velké anglické kluby jako Ministry of Sound, kde byl rezidentní dj Harvey. Jednimi z nejvlivnějších britských labelů se stal Network Record (později známý jako Kool kat records), který pomohl británii představit italskou a americkou dance music. House se ale také vyvýjel na Ibize! Několik klubů jako Amnesia s djjem Alfredem hráli mix rocku, popu, disca a housu. Tyto kluby podporovaly zvuky extáze a měli vliv na britskou scénu. V roce 1987 djs jako Paul Oakenfold a Danny Rampling přinesli zvuk Ibizy do britských klubů jako Shoom v Southwarku (Londýn). Vývojové trendy ve Spojených státech od roku 1980 do roku 1990. Jsme zpátky v americe, kde scéna ještě nepokročila z menších klubů. V Detroitu a New Yorku - Paradiese Garage byl ještě nejlepší klub. Zremixoval se hit Toddem Terrym od Larry Levan - Class actions. Když se hip hop dostal do rozhlasového vysílání další hudba co se hrála byl rock, country a western nebo rnb. Další důležití New Yorští producenti byli Bobby Konders, Tommy Musto, Frankie Bones. Po house music přišli i další vlivy do New Yorku jako hip-hop, reggae a hodně důležitých producentů a djs začalo proto vystrkovat růžky - Erick Morillo, Roger Sanchez, Junior Sanchez, Danny Tenaglie, Jonathan Peters a další s jedinečnými zvuky, které se změnili do dalších podžánrů - progressive house, funky house atd. Producenti jako Masters at work a Kerri Chandler také odstartovali vlnu Garage sound. Většina djs se kvůli této nové vlně přesunula do New Yorku nebo do Evropy. Tam se zrodili hvězdy jako Dj Rush, Robert Armani a jeho bratranec Paul Johnson a další legendární djs.
Jeho nejrannější formy začaly ve Spojených státech začátkem 80tých let. Jméno house music pochází prý podle názvu podniku v Chicagu - Warehouse nightclub, kde rezidentní dj Frankie Knuckles mixoval klasickou disco hudbu s evropskými synthpopovýmy nahrávky. Klub se často odvolával při jeho výběru hudby jako house music. Nicméně to nezačalo u Frankyho. Této nové hudební vlně dal jméno hlavně Chip E. V jeho nahrávce It's house. Lidé ale stále častěji hledali hudbu, která se hrála ve Warehouse. Pak vydal Chip E prohlášení, že nový styl se jmenuje "As heard at the warehouse" - to jste slyšeli ve Warehouse, posléze ten dlouhý název zkrátil jednoduše na "house" a toto jméno se zachovalo.
House music poznáte tak, že je hlavně 4/4 (neboli 4taktový). Typicky jsou k vzniku této hudby elektronicky vygenerované zvuky a vzor má v tradičním jazzu, blues a synth popu. Jakmile se objevovali další nové nahrávky tohoto stylu, žánr house music se rozdělil na několik podkategorií.
Z historie : Od disca po house (od dob 1960 až brzským let 80tým)